Αντίγραφο Γλυπτικής

Κωδικός Μαθήματος:

Π1 4020

Εξάμηνο:

4ο Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

5

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/CONS159/


Περιεχόμενο Μαθήματος Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τις βασικές αρχές και θέσεις της παραδοσιακής αλλά και σύγχρονης γλυπτικής τέχνης μέσα από θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις, προκειμένου να γνωρίσουν σημαντικές αξίες που διέπουν την συγκεκριμένη τέχνη όπως σύνθεση, φόρμα, πλαστικότητα, διαστάσεις, υλικά και τεχνικές. Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τη διαδικασία της γλυπτικής δημιουργίας, να μεταδώσει τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις για την πιστή και ασφαλή αντιγραφή έργων γλυπτικής με χρήση καλουπιών και εκμαγείων, ώστε να κατανοήσουν τις αρχές που διέπουν την τρισδιάστατη καταγραφή και αντιγραφή. Το μάθημα αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων χειρισμού και στην εξοικείωση των φοιτητών με μια γκάμα υλικών, εργαλείων και μεθόδων που χρησιμοποιούνται τόσο στην αντιγραφή όσο και στην αποκατάσταση απολεσθέντων τμημάτων γλυπτών, ανάγλυφων και διακοσμητικών στοιχείων χρησιμοποιώντας τη βοήθεια και την τεκμηρίωση των σωζόμενων τμημάτων. Στο μάθημα επίσης γίνεται εισαγωγή και αναφορά στις νέες τεχνολογίες ψηφιακής τρισδιάστατής αποτύπωσης γλυπτών, καθώς αυτή η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει βοηθητικό στοιχείο στην δημιουργία, την αποκατάσταση αλλά και στην ανάδειξη και προβολή τρισδιάστατων έργων πολιτισμού.

Μαθησιακά Αποτελέσματα Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητέ/τριες θα είναι σε θέση : • Να γνωρίζουν τη χρήση ποικίλων υλικών ανά εποχή στην παραδοσιακή αλλά και σύγχρονη γλυπτική τέχνη. • Να γνωρίζουν το εύρος των τεχνικών που απαιτούνται για την κατασκευή αλλά και την μελλοντική αποκατάσταση γλυπτικών έργων. • Να γνωρίζουν τις παραδοσιακές αντιγραφικές μεθόδους της γλυπτικής τέχνης • Να γνωρίζουν τις διάφορες μεθόδους μεγέθυνσης και σμίκρυνσης από πρωτότυπα έργα. • Να είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εργαλείων. • Να έχουν γνώση της εξελισσόμενης νέας ψηφιακής τρισδιάστατης τεχνολογίας στο πεδίο της αποτύπωσης αντιγραφής και δημιουργίας έργων γλυπτικής. • Να έχουν ψηφιακές δεξιότητες σε εφαρμογές φωτογραμμετρίας (Recap Photo, Reality Capture, Meshroom), και τρισδιάστατων εκτυπώσεων (Meshmixer, Preform). ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γλώσσα αξιολόγησης ελληνική (αγγλική για Erasmus). Αξιολόγηση φοιτητών (100%): Οι φοιτητές αξιολογούνται από την απόδοσή τους στην παραγωγή αντιγράφων γλυπτικής που έχουν πραγματοποιήσει. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ελληνική: Μυκονιάτης Η., Η Νεοελληνική Γλυπτική, ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ, Αθήνα, 1998 Σώτας Δ., Εκμάγευση και αναπαραγωγή, εκδ. Λευκό μελάνι, Αθήνα, 2018. Ξενόγλωσση: Townsend J. & Zettle-Sterling R., 2017, Cast: Art and Objects Made Using Humanity’s Most Transformational Process, Schiffer Publishing, Ltd. | 4880 Lower Valley Road, Atglen, Pennsylvania 19310 Pascal ROSIER, Le Moulage, Dessain et tolra, Paris, 1998 Ministere de la Culture, La Sculpture, Methode et Vocabulaire, Paris, Imprimerie Nationale, 1997. Thurston J., The Prop Builder’s Molding & Casting Handbook, Betterway Books, 1989. Brooks N., Mouldmaking and casting, The Crowood Press Ltd, Rambury United Kingdom, 2005. Hornor A., Modeller’s Guide to Mouldmaking and resin casting, Swordworks Books, Newport United Kingdom, 2010. Di Giuseppantonio Di Franco, P., Galeazzi, F., & Vassallo, V. (2018). Authenticity and cultural heritage in the age of 3D digital reproductions. [Book]. https://doi.org/10.17863/CAM.27029 C. Sakellariou, D. Makris, L. Karampinis, (2022). “A Digital Study of the Morphological and Stability Issues of a Delicate Wax-based Artwork”. Studies in Conservation, DOI: 10.1080/00393630.2022.2049031 Vlachou M.A., Makris D., Karampinis L. (2019). “Vandalized Frescoes’ Virtual Retouching”. In: Moropoulou A., Korres M., Georgopoulos A., Spyrakos C., Mouzakis C. (eds) Transdisciplinary Multispectral Modeling and Cooperation for the Preservation of Cultural Heritage. TMM_CH 2018. Communications in Computer and Information Science, vol 961. Springer, Cham. Print ISBN 978-3-030-12956-9 Online ISBN 978-3-030-12957-6, DOI https://doi.org/10.1007/978-3-030-12957-6_11.